Dyskalkyli

Tja, tja. Tidigare idag var jag hos min logoped, alltså den personen jag gått till de senaste veckorna för att göra tester och sånt för att få reda på om jag har diagnosen dyskalkyli. Det är typ som dyslexi fast att man har jätteproblem med matte och räkna och sånt istället för läs och skriv-svårigheter. Ja och idag fick jag höra att, ja, jag har dyskalkyli. Grov också, för den delen. I hela mitt liv har jag gått runt och känt mig så korkad och dum i huvudet, och lärare har tyckt att jag varit lat och helt enkelt inte velat lära mig. Och även om jag har fått otroligt bra resultat i svenska engelska, och även i andra ämnen, så har jag inte kunnat glädja mig över det pga klumpen i magen att det skulle vara förgäves om jag ändå inte klarar matten. Och mina föräldrar har blivit galna på mig, försökt hjälpa mig, tjatat och jag vet inte vad. Och jag har ju blivit frustrerad och ledsen på dem och hela situationen, jag har ju ändå ALLTID försökt. Har aldrig gett upp, efter omprov efter omprov efter omprov, så har jag alltid sett till att det fixats sig på något sätt. Och lärarna har alltid gett mig "snällbetyg" så att jag ska kunna komma vidare och nu i gymnasiet så går allt som har med matte att göra åt helvete. Så får man ett sånt här besked, att det inte bara har att göra med att jag varit trög, utan det har faktiskt berott på något. Det känns jävligt bra, men önskar att jag gjort utredningen tidigare så att jag hade kunnat få riktig hjälp tidigare...

Efter att jag varit hos logopeden så begav jag mig till Issi och satt med henne och hennes syrra och kollade på Harry Potter 1 och Ringaren i Notre Dame. Det var naaajs. Gillar att se filmer man redan sett 100 gånger för då kan man kommentera fritt hur mycket man vill och ändå inte förstöra filmen för någon annan, asbra (Y) Det var kul i alla fall, men käkade så jävla mycket chips att jag känner mig fett illamående och när jag kom hem så kände jag en enorm stank av kålrot här hemma. Ppappa har lagat kålrotsgratäng så det stinker i hela lägenheten och jag som redan mådde illa alltså... Uäääh.:(

Aja nu ska jag antingen sova eller snacka mer med folk på msn. Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0