Johnossi Comics


Alltså. Är det sant? På riktigt?
Det verkar som att det nu finns en tidning som tolkar Johnossi's låtar i serieform. John och Ossi själva sammarbetar med tre utav sveriges främsta serietecknare och att Kim W Andersson(skaparen av serien Love hurts) är en utav dem gör ju inte saken värre.

Jag känner lite att JAG MÅSTE HA DEN!! hahbfoprgji Hur kunde jag ha missat detta?!?

Bilder på fin belysning och lite deep talk







Jag är sjuk. Kollar på massa avsnitt av law & order: special victims unit därför att jag redan har laddat ned allt annat jag gillar som går att ladda ned. These are desperate times.
Jag tänker försöka börja blogga dagligen. Mestadels för min egen skull, men jag har även upptäckt att jag faktiskt har ett par läsare om dagen och jag blev förvånad själv över hur glad det gjorde mig. Inte så att jag hoppade upp & ned direkt, men jag blev liksom lite varm i hjärtat... Hahah. Nej, men jag tänker att om det faktiskt finns folk som tycker ens liv/tankar/åsikter är värt att läsa om så blir jag mer peppad på att skriva. Men jag är lite besviken på mig själv ändå, därför att det finns så mycket jag vill få ur mig men så fort jag börjar skriva på det så känns det dumt och, ptja, pinsamt. Vilket kanske är lika bra, nu när jag tänker efter. Plus att jag gillar inte att känna mig så granskad av människor man (förmodligen) inte känner.

En sak som jag saknar med mig själv från förr är hur meningsfullt jag tyckte att allt var. Låt oss säga att jag ritade en bild med en text till och verkligen var stolt över den eftersom att det var något JAG skapat. Men nu, så fort jag kladdat ihop något så har jag glömt bort teckningen helt efter någon dag. (Typiskt en bild&formare att ta ett estetiskt exempel, höhö)
Vill hitta tillbaks till den tiden då jag lyssnade på musik som verkligen kändes i hjärtat och inspirerade en. Tror att anledningen till att jag undviker den typen av musik nuförtiden är för att jag har stängt av mina känslor så pass mycket nu att om jag påminner mig själv om hur mycket jag brukade känna så påminns jag även om hur apatisk jag egentligen har blivit..
Men efter att man varit med om så mycket som gjort så ont i hjärtat, så nästan måste man lära sig att kunna kontrollera och stänga av känslor helt. Det är därför jag har kunnat klara mig så bra nu i livet och inte ältar vad som hände med min syster, osv. Men det har även kostat mig en del, och det är egenskapen att kunna uppskatta meningsfulla saker. Och det är en mycket värdefull egenskap, så enda sen dess har jag börjat ifrågasätta livet och blivit rätt så less på det mesta, ser inte någon riktig mening med livet.
Mina vänner & jag brukar driva om att jag alltid har något negativt att säga om allting, "finnen" kallas jag då (eftersom jag är halvfinsk). Men egentligen vet jag att det är mer än bara mitt finska blod som har något att göra med saken.

MEN! det ska bli ändring på det. Tänker inte bli en sån som sitter hemma och tycker att allt och alla är skit. Okej nu har ju jag i och för sig inget annat val eftersom jag är sjuk och därför också strandsatt här hemma.. Vilket leder till sånt här tänkande och ordbajsande på bloggen. Imorgon tänker jag nog fan ta mig en fin vinterpromenad längs årstaviken(om det inte är världens storm dvs) med Coldplay i öronen och om fortfarande inte väcker en endaste liten känsla, ja då vet jag inte vad.

Nä. Har ju fan en hel drös med avsnitt av law & order kvar... Skriver nog något imorrn, tjarå!

Last night

Måste bara skriva några saker nu...

HARRY POTTER VAR FAN GRYM! Bättre än förväntat. Gillade starkt att det var nästan exakt som i boken, för det är det jag har varit irriterad på förut, att filmerna(förutom 1an2an&3an) har varit så annorlunda än vad böckerna är. Men den här var riktigt bra alltså! Några utav mina vänner var lite besvikna för att de hängde inte med så bra. Men egentligen så måste man nästan ha läst boken för att riktigt uppskatta och hänga med i filmen. Det är vad jag tyckerrrrr!
Haha och sen så drog vi till en fest i jävla Vällingby som Nicolinas kompis hade. Det var så sjukt kallt på vägen dit, alltså de skojade verkligen inte om att det här är den kallaste vintern på ca 1000 år (och vintern har ju typ inte ens börjat)! När vi väl kom dit så insåg vi att det bara var en massa tjejer där, haha, man bah yes.... Inte för att jag är intresserad av killar för tillfället, men det är roligare när det är blandat. Och vissa tjejer där var fan.. haha.. konstiga.
Efter ett tag kom det dit några killar och jag, Nico och Wilma satt med dem på undervåningen och sjöng allsång. Jag fick även visa mina grymma gitarrskillz, men sen tog en utav killarna över och då kände man sig lite utklassad, löl. Och ena killen lurade i oss att han gick på triangel-kurser och var fett grym på att spela triangel,  och det tyckte vi var astöfft! HAHAHA.
Vi var väl där tills typ halv 3/ klockan 3 nånting. Jag var inte direkt dragen, hade fått i mig en Bacardi, en öl, vodka och vin. Haha om det hade varit typ 2 år sen hade jag blivit så jäkla stupfull av det där. Inte konstigt, jag är fan 16, snart 17 och då var jag typ 14 :C
Jag är dock inte en sån som gillar att bli aspackad. Jag hatar verkligen att tappa kontrollen över mig själv, det är bara otroligt läskigt.
I alla fall så sov jag, Madde och Lina sen hos Madde. Somnade typ 5 och vaknade 10. Sen vid 12 så gick vi och käkade sushibuffé på Rice, så jäkla gott.

Nu är jag hemma och jag säger bara att ikväll orkar jag INTE göra ett pizz. Jag har typ blivit lite sjuk så jag tänker bara sitta här i mitt fina rum med den fina belysningen och bara hänga med mig själv och min hund. Kanske laddar jag ner någon lezkig film, kanske inte.


Gillar att någon kommenterade under den här videon på youtube "I don't know why but this reminds me of Harry Potter" Hahaha vafan. Låten är awesome anyways

HPHPHP

Tjenare! Det har hänt en del sen sist jag skrev, förrförrförra? torsdagen tog mitt förhållande slut och det var väldigt jobbigt och jag orkar nog inte skriva mer om det faktiskt för jag pallar inte det.

Imorrn blire Harry Potter för heela slanten! Är jäkligt peppad. Jag höll ju på att dö av sorg när jag läste ut sista boken, man blir ju lite knäckt när nåt man verkligen vuxit upp med bara tar slut sådär, så jag har typ tröstat mig med att det ju faktiskt kommer fler HP-filmer.. Även om böckerna alltid kommer att vara bättre så är det faktiskt underbara filmer. Så Deathly Hallows blir det med tjejorna, sen efter det blir det nog fezt och sen sova hos Madde!

Ron Weeeeeasly! (Hahah, potter puppet pals)

och....OCH!!!(ha det så kult på resturangen) Det är torsdag idag och vet ni vad det betyyydeeerr? Sprillans nytt Criminal Minds-avsnitt att ladda ned på pb!

CM och Buffy the vampire slayer är typ dom enda program som jag har orkat följa genom åren och sett varenda avsnitt utav.

och sen kl 8 ett nytt avsnitt av Ana Gina show. Gillar den faktiskt, tycker Gina kan vara jäkligt kul emellanåt!
Min mamma var nyss här och droppade av julmust och mörkchoklad för att jag är lite sjukling idag.. Dock så fick jag julmust på glasflaska och vi hade ingen kapsylöppnare så då fick jag öppna den med tänderna. Inte okej, alltså. Sist jag gjorde det så lossnade en sjukt stor tandflisa från ena min framtand. Idag gick det dock bättre men det känns lite i tänderna fortfarande, haha, smart man är, alltså..

Skomodet idag = Bajs

Okej, jag gillar hela den här trenden med att måla svarta naglar, ha en massa kors och köpa second hand-kläder. Även mittbenan, som nästan varenda tjej jag känner har, är jag helt okej med. dock lite opersonligt när alla har det, men ändå snyggt.
Men så kollar man på dagens skomode. Det har tydligen blivit jättepoppis med de här groteska kilklackarna som får ens fötter att se ut som legoklossar. Jag fattar inte hur man kan sätta på sig något så fult, ännu mindre betala flera hundra spänn före! Syftar t.ex på skorna som Kenza börjat designa. Alltså. Spyr på den trenden. Alla andra verkar tycka att det är snyggt,men jag. Jag bara fattar inte. Är det meningen att alla ska bli små Lady Gaga-kloner? Det har ju nästan blivit så! De vanliga klädkedjorna idag har knappt något simpelt men snyggt och billigt kvar längre. Istället produceras MÄNGDER utav plagg som får en att se ut som en ailien för BARA några ynka 500-lappar. Jag säger inte att alla borde klä sig som jag, nej nej, tvärtom. Folk får se ut som de vill. Men jag tycker att affärerna bör rikta sig mer till de personer som föredrar att INTE se ut som en ailien. Vafan.
Och jag ska inte ens börja skriva om vad jag tycker om lackleggings *ryser*..

RSS 2.0