Cosmo


Vi hämtade min lilla hundvalp i lördags! Hade köpt honom för rätt längesen, men kunde inte ta hand om honom medan jag gick i skolan eller jobbade hos pappa förra veckan. Men nu äntligen! Han är så himla lydig men ändå småbusig, jättesnäll och mysig!
Hans mamma är en långhårig schäfer (följande bilder är från Google)

Pappan är en Komondor

Tror dock inte att Cosmo kommer få såna där dreads, med tanke på att han är blandras och att deras bror som var renrasig komondor hade rak päls ! 
Idag har vi varit hos veterinären och chipmärkt Cosmo och lite såna grejer.. Nu ska jag åka och fixa ett bankomatkort, för det har jag inte haft än. Har varit lite rädd för att det ska fastna och sånt där. Sen ska jag bara hem och ta det lugnt. Har inte så mycket planerat i veckan. Imorgon skulle jag kanske fika med Ludde och sen förmodligen vara i vitan med några från skolan m.fl. Kan bli kul! På torsdag ska jag vara med Fanni och göra jag vet inte vad. Sen på fredag är en braa dag för då kommer min älskling hem från Prag! Otroligt skönt, har aldrig saknat någon såhär mycket förut, haha.
Menne, nu ska Jag ta ut Cosmo på en prommis. Tror han vill bajsa. HEJRÅ!

Worried ground

Hej.
Jag och Edwin har varit själva hos mig sen torsdags och det har varit mycket trevligt. Inatt dygnade vi därför att han skulle åka mot flygplatsen typ 10 i 5 på morgonen för att sen flyga till Prag med sina kompisar. Han ska vara borta i 12 dagar och dör lite inombords redan nu, saknar honom ju :(
Nu lyssnar jag på Coldplay och försöker rita något, det var verkligen evigheter sedan. Det som är dumt är att jag skulle vilja rita något meningsfullt, liksom få ut all inspiration på papper, men allt blir bara.. töntigt och opersonligt. Var bättre på sånt förut, alltså meningsfulla saker. Som att skriva inlägg i bloggen. Allt jag skrev i min andra blogg betydde alltid något för mig, och det fanns alltid en slags tanke eller känsla bakom varje inlägg/foto jag publicerade. Men nu känns det väldigt mekaniskt. Ibland saknar jag mitt gamla jag, eller kanske bara gamla tider. Men å andra sidan saknade jag gamla tider även på den gamla tiden, haha. Känns alltid som att man liksom längtar efter något men man når aldrig riktigt fram. Aja.


RSS 2.0