Schlapp fredag



Laddade nyss upp den här fina statusen på fb.. De flesta vill att vintern ska ta slut pga kylan, men jag. Jag är rädd för istappar, hahahah. Nej, men ärligt. Såg nyss att en kvinna fått en istapp i huvudet på st eriksplan, så himla hemskt! Stackarn :<
Egentligen så borde jag inte kolla på nyheter eller läsa tidningar, jag tar alltid åt mig så mycket av allt hemskt som händer:< och så är jag ganska paranoid av mig och hittar lätt nya saker att vara rädd för.

Så kan man också undra lite varför jag sitter hemma och tänker på istappar, en fredagkväll som denna. Men nu är det så att jag kommer i princip få sitta hemma hela helgen, därförn att jag kommer inte komma hemifrån. Mitt busskort har gått ut, har glömt bort att skaffa ett nytt från skolan. Man får ju ett gratis om man bor en bit ifrån skolan, vilket jag gör. Och min mamma vill inte köpa ett nytt eftersom att det är onödigt att betala flera hundra när man kan få gratis. Jag kan bara hålla med. Så det får bli en deg-helg hemma för mig.
Tycker dock att det är konstigt när folk säger att de får ångest av att sitta hemma på helger. Vad fan? Det verkar nästan bara vara jag som tycker att det kan vara jävligt skönt att hänga hemma ibland. Har liksom inte ett behov av att festa varje helg eller att alltid vara med någon.
Det som är jävligt bra med mig är att jag trivs väldigt mycket med mig själv och har, nästan, alltid kul. För jag hittar alltid något att göra, även hemma.

Imorgon ska jag dock på middag hos mina kusiner, men det kan jag göra utan busskort därför att de bor väldigt nära. Ska nog prata en del med min ena kusin om Gambia-resan eftersom att hon ska hänka. Fun, fun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0